szponzorál

A szponzorálás (sponsorship) pénzben vagy természetben adott befektetés valamilyen tevékenységre, amiért cserébe az invesztáló fél üzletileg kihasználható kereskedelmi potenciálhoz jut.

A kultúra, a mûvészetek területén is a védnökségnek, segítésnek számtalan módja alakult ki.

A rádió, a tv ugyanúgy rászorul a szponzorokra, mint az egyes mûvészek vagy produkciók. A gyártók, kereskedõk pedig ismertté, népszerûvé, divatossá akarják tenni magukat és áruikat. Erre alkalmas a szponzorálás, ami a public relations, ill. a közvetett hirdetések bevált formája.

Nemzetközi gyakorlat pl. egyes (zenei) mûsorok, chartok, koncertek, discopartik, lemezek támogatása. Mûsorfüzetekben, plakátokon láthatjuk a szponzorok logóit, általában a hozzájárulásuk mértékének megfelelõ sorrendben, nagyságban. Gyakori, hogy egy (pl. italgyártó) cég valamely konkrét, meghirdetett termékét kedvezményes áron, vagy ingyen fogyaszthatják a rendezvényen.